Od 1. 9. 2024 nově fungují 2 oddělení školní družiny.
I. oddělení se nachází na adrese Klášter Hradiště nad Jizerou 96, s provozem od 11:40 – 15:45.
II. oddělení se nachází na adrese Klášter Hradiště nad Jizerou 81 (budova ZŠ)
s provozem od 11:40 – 15:00.
Provoz školní družiny
Pondělí až pátek od 11.40 – 15.45. Po dohodě se zřizovatelem během státních svátků, školních prázdnin a v případě ředitelského volna družina v provozu není.
Poplatek za pobyt ve ŠD
Poplatek je zřizovatelem stanoven na 450 Kč / měsíc. Je účtován po uplynutí měsíce společně s účtem za odebrané obědy.
Přihlášení dítěte do ŠD
Probíhá pomocí zápisního listu (v případě potřeby též plné moci), který zákonný zástupce vyplní a odevzdá vychovatelce. Na listu je nutné uvést údaje alespoň jednoho ze zákonných zástupců. Dále je velmi vhodné uvést ještě alespoň jednu kontaktní osobu pro případ, že uvedeného zákonného zástupce nebude možné zastihnout v případě nemoci či úrazu dítěte v ŠD.
Dále je nutné do zápisního listu vyplnit údaj o tom, zda dítě bude odcházet samo, nebo v doprovodu. Pokud bude odcházet samo, musí být vyznačeno, který den v kolik hodin má ze ŠD odejít. V případě, že by měl žák sám odejít v jinou dobu, než je uvedeno v zápisním lístku, musí vychovatelce předložit písemnou žádost s datem a podpisem zákonného zástupce. Současně upozorňujeme, že nelze žáka uvolnit na základě telefonátu, ale pouze po předložení písemné žádosti s datem a podpisem alespoň jednoho ze zákonných zástupců. Bez této žádosti není možné žáka ze ŠD uvolnit jinak, než je uvedeno v zápisovém listu. V případě, že by žáka odváděl ze ŠD někdo jiný, než zákonný zástupce (např. prarodiče, jiní rodinní příslušníci), je nutné vyplnit k zápisovému listu i plnou moc pro každou osobu zvlášť. Osobě, které nebude zákonným zástupcem udělena plná moc, nebude dítě předáno. Zvláštní postup nastává za situace, kdy bude dítě ze ŠD vyzvedávat sourozenec (jiné dítě, jehož jste vy zákonným zástupcem) mladší 18 let. Tohoto sourozence uveďte pouze v zápisním listu (důvodem je skutečnost, že osoba mladší 18 let není podle českého právního řádu plně svéprávná a jedná za ni zákonný zástupce, což jste vy).
Součástí plné moci je nově SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ osoby, která bude zmocněna dítě ze ŠD vyzvedávat (souhlas NEVYPLŇUJÍ ZÁKONNÍ ZÁSTUPCI DÍTĚTE). Jedná se o souhlas nezbytný k tomu, aby škola, jakožto správce osobních údajů, mohla mít (podle platných právních předpisů) k dispozici potřebné osobní údaje těchto osob, neboť uvedené osobní údaje škola nezpracovává na základě zákona, nýbrž na základě souhlasu dotčených osob. Také je nutné, aby souhlas vyplnila a podepsala každá osoba zvlášť – tyto souhlasy budou všechny přiloženy k zápisnímu listu dítěte. Plná moc je vypracována ve dvou variantách – pro případ opakovaného vyzvedávání a pro případ jednorázového vyzvednutí dítěte ze ŠD.
Osobní údaje uvedené ve formulářích škola zpracovává na legitimním základě, v souladu s platnými právními předpisy a výhradně pro účely související s docházkou dítěte do školního zařízení.
Žádný z podpisů na formulářích NENÍ NUTNO nechávat úředně ověřit.
Vyzvedávání žáků ze ŠD
Probíhá od 11:40 do 13:00 a poté od 14:30 do 15:50 v jednotlivých odděleních, v 15:00 jsou žáci převáděni z II. oddělení do I. oddělení (č.p.96), provoz školní družiny končí v 15:45. V mezidobí se věnujeme vycházkám či pobytu na hřišti a nemusíme být přítomni v budově. V tomto mezidobí je možné vyzvedávat děti pouze po předchozí domluvě s vychovatelkou, která pak může v těchto případech přizpůsobit chod ŠD tak, aby vyzvednutí bylo možné.
Pobyt žáků ve ŠD
Školní družina má svůj Vnitřní řád, se kterým budou žáci seznámeni během prvních dnů školního roku. Pro rodiče je Vnitřní řád školní družiny k dispozici buď v šatně ŠD, šatně ZŠ, vedení ZŠ a na webu školy.
Děti by si měly přinést do šatny obuv na přezutí (bačkory), nejlépe s pevnou patou (ne pantofle z důvodu vyšší úrazovosti) a tašku s vhodným náhradním oblečením pro případ zmoknutí, znečištění či umáčení oděvu během oběda, atd. Také je důležité, aby měly děti pro pobyt v družině oblečení pohodlné a přiměřené především počasí! Všechny věci by děti měly mít podepsané.
Také nedoporučujeme dětem nosit žádné cenné předměty do ŠD, za osobní věci žáků škola nenese odpovědnost. Mobilní telefony mohou děti používat pouze pro nutnou komunikaci s rodiči. V prostorách ŠD a na školních pozemcích je dětem zakázáno používat mobilní telefony k pořizování obrazových a zvukových záznamů.
Případné dotazy či připomínky je možné konzultovat s vychovatelkou osobně v prostorech šatny ŠD, elektronicky na e-mailové adrese: kostkovasd@zsklaster.cz, trach@zsklster.cz nebo telefonicky na čísle: +420 602 585 336
Omlouvání žáků
Omlouvání a podávání informací o odchodu žáka ze školní družiny probíhá telefonicky – I. oddělení (+420 602 585 336) nebo přes Bakaláře – I. a II. oddělení.