Školní výchovný poradce: Mgr. Helena Vanclová
Konzultační hodiny dle dohody
Kontaktní email: vanclova@zsklaster.cz

Poradenská činnost:

  1. Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost, příprava návrhů na další péči o tyto žáky:  ve spolupráci s ostatními pedagogickými pracovníky sleduje žáky s výukovými problémy a vyhledává talentované a nadané žáky, předkládá učitelům, řediteli školy a rodičům návrhy na další péči o tyto žáky, vede evidenci integrovaných žáků ve škole a podílí se spolu s ostatními pedagogy na zpracování dokumentace pro integrované žáky 
  2. Zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: zajišťuje případná vyšetření v PPP a SPC,  pomáhá učitelům zprostředkovat podklady pro psychologická a speciálně-pedagogická vyšetření 
  3. Příprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.

Informační činnosti: 

  1. Poskytování informací o činnosti poradenských pracovníků školy, o specializovaných školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům 
  2. Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení a jejich zajišťování v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů
  3. Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření.

Metodické činnosti: 

  1. Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence 
  2. Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy s integrací, individuálními vzdělávacími plány, prací s nadanými žáky apod.,  poskytuje poradenskou činnost pro rodiče, poskytuje poradenskou činnost pro žáky v obtížných situacích, může navrhovat řešení konfliktních situací (rodič-učitel, žák-učitel, žák-žák),  spolu s třídními učiteli sleduje žáky ze znevýhodňujícího sociálně-kulturního prostředí,  metodicky pomáhá učitelům poskytujícím nápravnou péči